tirsdag den 15. marts 2011

Giv dit rum et personligt præg

Med få effekter kan man gøre sit hjem meget mere personligt. Der er måske nogle af ens ting, som er noget alle har, eller som er noget, man har haft siden teenage-årene, og som måske ikke er så fede mere.
Jeg har f.eks. denne lille kommode fra Trævarefabrikkernes Udsalg, som jeg bruger til make-up. Den havde fået en lidt grim overflade pga. makeup-rester, og træet var blevet lidt mørkere - og så manglede jeg noget at lege kreativ med. ;)

Jeg havde fået en lille bøtte hvid grunder købt i Søstrene Grene af min veninde, som jeg malede kommoden med. Det var lige, hvad jeg havde - og det holder endnu flere måneder efter.
Jeg vendte de skufferne om, så hullet man bruger til at trække skuffen ud med, vendte ind mod kommoden. På denne måde blev der plads til, at jeg kunne sætte mine egne håndtag på.

Jeg ville gerne have brugt hvid læder, men da jeg ikke kunne finde det nede i byen, medmindre det skulle koste det hvide ud af øjnene, valgte jeg at bruge det sorte læder jeg havde derhjemme.
Jeg lagde det dobbelt, så det dannede en løkke og man kunne stikke fingeren ind i løkken for at åbne skufften. Så slap jeg også for at få en grim kant forneden. Jeg påsatte læderstykket helt øverst på skuffens overkant med noget lim.

Jeg havde været ude og finde nogle guldsøm, som kunne give håndtagene lidt ekstra, som jeg sømmede fast to steder, som vist på billedet. Inde i skuffen klippede jeg det stykke af sømmet af, som gik igennem træet. Her brugte jeg en bidetang, som jeg har til mit smykkearbejde.

Vupti, så har du en ny kommode!

En anden idé, jeg fik, var, at gøre min bogstøtte lidt mere spændende. Jeg havde en sort kedelig bogstøtte, men på min reol har jeg alle mine spændende bøger om interiør, fotografier, film og tegning, og hertil skulle der da også være en kreativ bogstøtte.
Jeg havde købt en gammel lp af den lille slags (tror, det er dem, hvor der er singler på) til 15 kr. i en genbrugs noget tid forinden. Den fik lov at blive limet på min bogstøtte. Resultatet var dette:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar