onsdag den 16. februar 2011

Genoplivning af IKEA-taburet


Da jeg flyttede ind i min lejlighed, havde den tidligere udlejer efterladt en IKEA-taburet. Den var ganske kedelig med metallic-ben i bedste teenage-værelse stil og hårdt, sort plastik sæde.

Jeg fandt det flotteste stof, hvor motivet var foto af græs. Meget forårsagtigt midt i november! Jeg puttede pladevagt på, og fik ellers limet og klipset det her stof på. Forinden havde jeg skruet benene af, og malet dem med grøn spraymaling.

Nu har jeg en fin taburet, som sagtens kan komme frem og bruges, når der er mange gæster.
Det kan godt betale sig at pifte gamle møbler op. F.eks. fandt jeg et perfekt tv-bord med glaslåge i en af ø-gaderne, som var smidt til storskrald. Det var helt perfekt, da mit fjernsyn er et stort skrummel, der er ret dybt, og kræver derfor lidt mere plads en de spinkle møbler, man kan få i IKEA. Dog var det lidt ridset ovenpå og så i denne her sølvfarve, som en gang var hot. Jeg spraymalede møblet sort, så det også passede til den sorte glaslåge. Vupti! 75kr for dåsen med det sorte maling, og der er stadig noget tilbage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar