torsdag den 17. februar 2011

Smykker

Interessen for smykker begyndte i gymnasiet, hvor håndlavede smykker var meget på mode, hvilket det jo stadig er. Jeg tænkte, at hvis andre unge piger kunne tage 250kr for et par øreringe, som de selv havde lavet og købt materialer for 100kr, så måtte jeg da også kunne. Jeg begyndte med nogle lidt mindre dyre materialer, men snart fik jeg smag for det, og købte dyrere materialer, såsom ægte sten og tilbehør i sølv og forgyldt sølv. Min far havde nogle forskellige tange til ingeniørarbejde med elektronik, som jeg lånte til at lave mine smykker med. De var helt fine, og man kan faktisk finde billige tange i byggemarkeder, hvis man ikke vil købe nogle vildt dyre i de specificerede perleforretninger.

Det endte med, at jeg blev ret bidt af det, og begyndte at sælge smykkerne på mit gymnasie og fik forskellige bestillinger fra veninders mødre og bekendte. Det blev dog lidt omfattende, så nu laver jeg det i gave til veninder, eller hvis jeg lige bliver inspireret.
Materialer køber jeg hovedsaglig i Jigsaw på M.P. Bruunsgade. Her kan man få hjælp til at lave smykkerne, man kan bestille kursus eller man kan blot låne deres udstyr. For at komme i gang, kan du få inspiration og lære nogle teknikker på http://www.nordicbeads.com/.
Det er slet ikke så svært, når man først har lært teknikken, og der er mange penge at spare ved at lave det selv. Man kan sagtens være studerende, men alligevel have råd til at følge moden.

1 kommentar:

  1. Du er så sej Anne :)
    Jeg kaster mig snart ud i et tapesér-en-kasse projekt. Jeg ser fremtil at finde hjælp på din blog!

    SvarSlet