tirsdag den 15. februar 2011

Inspirationsbog

Jeg begyndte på denne inspirationsbog for nogle år siden. Det begyndte med, at jeg havde alle mulige forskellige klip liggende, som viste noget, som jeg blev inspireret af, og fik det til at krible i fingrene. Jeg fik ideen til at lave sådan en bog, efter jeg var til åbent hus på Arkitektskolen Aarhus i 2007, hvor de studerende viste deres tanker, og det der inspirerede dem. Jeg begyndte derfor med at putte alle de her klip i min nye bog, hvor jeg så skrev noget tekst til, hvis jeg f.eks. havde fået en alternativ idé i forhold til, hvad billedet viste. Bogen er ved at være fyldt med specielt udvalgte klip. Det er lidt sjovt at bladre lidt tilbage i den, og se, hvad der egentlig inspirerede mig for noget tid tilbage. Man kan f.eks. se, at jeg i begyndelsen er meget inspireret af divaer som Marilyn Monroe og POPart fra 60'erne. De sidste par sider er fyldt ud med stærke farver som pink og skrig grøn.
Billederne i bogen kan være alt fra spændende møbler, billeder af græs, modeller, blomster, bonner, logoer fra papirsposer, flyers fra Berlin og visitkort. Nogle gange er det collager af alt dette, der bliver sat sammen, som inspirerer mig og andre gange får billederne lov til at stå helt alene.
Som noget nyt er jeg begyndt at have en tegnebog med mig i min taske, så jeg altid kan skrible gode ideer ned, eller bare få lov til at tegne nogle grafiske mønstre whenever I like.

2 kommentarer:

  1. Tanken om en "inspirations-bog" tiltaler mig meget. Rigtig fin ide som giver mig lyst til selv at starte en op.

    SvarSlet
  2. Fedt, Mikkel. Ja, jeg tænker også, at det ville være oplagt med dine filmideer. Man kan få nogle rimelig billige notesbøger i Tiger, som koster 2okr. Det er der, jeg har købt min.

    SvarSlet