tirsdag den 15. februar 2011

Leg med spraymaling




Jeg har i nogen tid arbejdet lidt med spray maling købt i FOZZ. Det skulle være det bedste maling til grafiti, man kan få der. Jeg har i de seneste par år været meget optaget af street art, og synes, at stencils og bobble-bogstaverne i grafiti er rigtig fede. Især den måde, der bliver lagt skygger og lysskær i bogstaverne.

Al begyndelse er svær, og jeg har derfor brugt nogle skabeloner fra fotografier, jeg har taget af stencils rundt om i byen. Ellers har jeg fundet billeder på nettet eller selv taget nogen og malet efter det.
Jeg finder blandt andet meget inspiration i Miss Tics feministiske stencils, som har været at finde i posthussmøgen, men som desværre er malet over nu.

Lige nu arbejder jeg på et nyt maleri med et motiv fra smøgen blandet med nogle grafiske figurer, som jeg har brugt til nogle andre malerier. Lige nu er jeg meget betaget af at sætte rudeformede figurer sammen til et større mønster. Her blev jeg inspireret af Zara Voights øreringe fra kollektionen, Gothica.
Dog er processen med disse malerier meget langsommelig, da jeg ikke kan male oppe i min lejlighed, men må stå i kælderen eller udenfor, så håber på bedre vejr snart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar