torsdag den 17. februar 2011

Nemt og billigt at matche!

Jeg kan godt lide, når en farve, jeg har på, går igen et andet sted i mit outfit. Jeg har f.eks. nogle sko, som har nogle meget markante farver. Dem har jeg lavet et par armbånd til, som kan bruges sammen eller hver for sig.
Jeg var et smut forbi Jigsaw i M.P. Bruunsgade, hvor jeg ikke kan gå ind uden at købe noget. Her fandt jeg nogle perler i de her to farver, som jeg ret godt kan lide, og som tilfældigvis også passer til mine sko!
Jeg så et lignende armbånd hjemme ved en veninde, hvor perlen var af keramik. Det var åbenbart Anne Black, der havde lavet det, hvor det så koster et godt sted over 100 kr. Armbåndet er meget enkelt, så derfor gør det ikke noget at sammensætte flere armbånd på én gang.
Perlerne har jeg givet 15kr/stk for og i Hoffman Hobby v. Salling købte jeg noget snor med wire for 5 kr. for en meter. Man skal binde to slags knuder med en bestemt knytning, for at man kan regulere armbåndets længde, så man kan få det af og på. Hvis jeg har et sæt kedeligt sort sæt tøj på, kan jeg lige pifte det op med noget farve med armbåndene.

Hvis der ønskes guide til knudeknytning, kan jeg vidst godt lige få kigget på det snarest med en lille fotosession. ;-)

3 kommentarer:

  1. Hej Anne :)
    Hvor er det en fin blog - jeg kan godt lide at følge med, og jeg kunne faktisk godt tænke mig sådan en guide til knudeknytning, for det er en af de ting jeg aldrig har fået styr på.

    Knus Michala

    SvarSlet
  2. Tak, skal du have. :) Dejligt, at høre, at du kan lide den. Jamen, det vil jeg lige gøre som det næste. :)

    SvarSlet
  3. Her er der et link til Nordic Beads, hvor du kan se, hvordan man laver sådan en justerbar knude.
    http://www.shop.nordicbeads.com/shop/cms-Smykketeknik-Justerbar-knude.html

    SvarSlet